Friday 27 January 2012

ငါးစိမ္းသည္ေတြလား၊ ဆရာ၀န္ေတြလား


၁-၁။ 'တခါတခါ ဆရာ၀န္ေတြလား၊ ငါးစိမ္းသည္ေတြလား။ ခြဲျခားရခက္တယ္။ ဒီစကားေျပာလို. ဆရာ၀န္အားလံုးနဲ. မိတ္ေဆြပ်က္ရလည္း ၀မ္းမနည္းပါ။' သည္စကားကို ေျပာသူသည္ ဂ်ာနယ္လစ္တစ္ေယာက္မဟုတ္ပါ။ အရပ္သားတစ္ေယာက္မဟုတ္ပါ။ အႏုပညာရွင္ ဆိုသူတစ္ေယာက္မဟုတ္ပါ။ ဆီလီဘရစ္တီ တစ္ေယာက္ မဟုတ္ပါ။ ဆရာ၀န္မွ 'ဆရာ၀န္ စစ္စစ္' တစ္ေယာက္သာ ျဖစ္သည္။
၁-၂။ ၾကားကာစကမူ အေတာ္စိတ္ဆိုးပါသည္။ ေျပာသူက ဆရာ၀န္ျဖစ္၍ ပို၍စိတ္ဆိုးပါသည္။ သို.ေသာ္ (ထိုစကားသည္ အစြန္းသို.ေရာက္သြားသည့္တိုင္) အမွန္တရား ပါေနသည္ကိုေတာ့လည္း စိတ္ထဲတြင္ သိေနသည္။ ဘာေၾကာင့္ သူေျပာသလဲ၊ ဘယ္လို စိတ္သမူဟနဲ. သူေျပာသလဲ ျပန္လည္ဆန္းစစ္ခ်င္လာသည္။

၁-၃။ ဆီလီဘရစ္တီေပါက္စေလးတစ္ေယာက္က စကားမွားသည္။ တစ္နွစ္မွာ ဆရာ၀န္ေတြ ေထာင္ခ်ီထုတ္ေနေပမယ့္ အႏုပညာရွင္တစ္ေယာက္ျဖစ္လာဖို.မလြယ္ဘူး။ ဆရာ၀န္အမ်ားစုက စိတ္ဆိုးၾကသည္။ သူ.ေဖ့စ္ဘုတ္စာမ်က္ႏွာမွာ (အံုႏွင့္က်င္းႏွင့္) ေရးၾကသည္။ ပညာသားပါပါေရးသူရိွသလို ဆဲသူမ်ား၊ ဖဲ့သူမ်ားလည္း တပံုတပင္ပါသည္။ ထိုသူမ်ားထဲတြင္ အမ်ားစုက ေျပာရန္မလို၊ ဆရာ၀န္မ်ား။

၂-၁။ ဆရာ၀န္မ်ားသည္ က်ီးကန္းေတြလို တစ္ေကာင္ထိရင္ ၀ိုင္းၿပီး အာၾကသည္ဆိုသည့္စကားလည္း ၾကားရသည္မွာ မၾကာေသးပါ။ သူရို. ေျပာသလို ဆရာ၀န္မ်ားသည္ ဆတ္ဆတ္ထိမခံ ျဖစ္မ်ားေနၿပီလား။ မာနနားထင္ေရာက္၍ အမွားအမွန္မခြဲျခားပဲ လံုးႀကီးတင္မခံ၊ ေသးေသးတင္မခံ 'ငါတေကာေကာ' ေနၾကသူမ်ား ျဖစ္ေနၿပီလား။ ကိုယ့္ ပေရာဖက္ရွင္နယ္ကို ကာကြယ္ျခင္းျဖစ္ေသာ္လည္း ျပည္သူေတြ စိတ္ထဲ၀ယ္ ထင့္သြားမည့္ ကိစၥမ်ား မျဖစ္ေစခ်င္သည္မွာေတာ့ အမွန္။

၂-၂။ ျပႆနာကို လက္ကုန္ႏွိဳက္ရန္ စိတ္မကူးပါ။ (ျပႆနာလည္း ဟုတ္ေကာင္းမွဟုတ္ပါမည္) အဘယ့္ေၾကာင့္နည္းဟု ပညာရပ္ဆန္ဆန္ အေျဖရွာရန္လည္း ခက္ပါသည္။ ေလးေလးပင္ပင္ ေျပာရန္လည္းစိတ္မကူးပါ။ ေတြးလံုးမ်ားအျဖစ္ေတြးၾကည့္ျခင္းဟုသာ သေဘာထားေစခ်င္ပါသည္။ သိုးေဆာင္းအရပ္မွ ေျပာေလ့ရိွေသာ စကားေလးကို ျပန္ပါးခ်င္ပါသည္။ လူတစ္ေယာက္က ကုလားအုတ္တစ္ေကာင္၏ ေက်ာေပၚသို. ပစၥည္းမ်ားတင္သည္။ တင္ရင္းတင္ရင္းႏွင့္ ေနာက္ဆံုးကုလားအုတ္ သည္ႏိုင္ေသာ ၀န္ကုန္သြားသည္။ ထိုလူက ကုလားအုတ္သယ္ႏိုင္ေသာ ေနာက္ဆံုးမွတ္ေရာက္ေနသည္ကို သတိမထားမိပဲ ေကာက္ရိုးေလးတစ္ေခ်ာင္း တင္လိုက္ရာ ကုလားအုတ္ခမ်ာ ခါးက်ိဳးသြားေတာ့သည္။ ေနာက္ဆံုးေကာက္ရိုးဟု ေျပာၾကပါသည္။

၂-၃။ ေကာက္ရိုးေလးတစ္ေခ်ာင္းတင္၍ ကုလားအုတ္ခါးက်ိဳးသည္မွာ ရယ္စရာေကာင္းေနပါလိမ့္မည္။ တကယ္တမ္းေတာ့ ေရွ.အစဥ္စဥ္ အဆက္ဆက္က တင္လာခဲ့ေသာ ၀န္ထုတ္၀န္ပိုးမ်ားကို ျမင္ဖို.ေကာင္းပါသည္။ ျမန္မာစကားလည္း ရိွပါသည္။ သစ္ငုတ္ေတာင္ တိုက္ပါမ်ားရင္ နဲ. တတ္သည္ဟု ဆိုပါသည္။ ဒီစကားေလးတစ္ခြန္းနဲ. ကက္ကက္လန္ ျဖစ္ေနသည္ဟု ထင္သည္ထက္ ေရွ.ကာလတစ္ေလ်ာက္က အေျပာခံလာရေသာေၾကာင့္ မ်ား ျဖစ္ေနမည္လားဟု ေတြးေစခ်င္ပါသည္။ ဟုတ္ဖို.လည္း ပိုမ်ား နိုင္ပါသည္။

၃-၁။ ဆရာ၀န္မ်ားသည္ နန္းက်ဘုရင္မ်ားကဲ့သို. ခံစားေနရျခင္းလည္း ျဖစ္နိုင္ပါသည္။ ယခင္က ဆရာ၀န္သည္ အထူးလူတန္းစားျဖစ္ပါသည္။ လက္ဖ်ားတြင္ ေငြသီးနိုင္ၿပီး၊ ဂုဏ္ကလည္း တြဲလ်က္သားပါလာေသာ ေရႊမင္းသားေလးမ်ား ျဖစ္ပါသည္။ ဇာတ္လမ္းမ်ားထဲတြင္ ေမေမေပးစားမည့္ ဆရာ၀န္ ဟု လူၾကမ္းရာထူးရသူမ်ားျဖစ္ပါသည္။ ယခုမူ အေျခအေနကြာျခားသြားသည္ကို (အျခားသူမ်ားမသိသည့္တိုင္) ကာယကံရွင္ ဆရာ၀န္ ကမူ သိေနပါသည္။ ဆရာ၀န္မ်ား ရုန္းရကန္ရေသာ အေျခအေနကို ေတာ္ရံုလူမ်ားမသိႏိုင္ပါ။ တကယ္ေတာ့ ေငြေရးေၾကးေရးကို ထည့္ေျပာေနရသည္မွာလည္း ရွက္ဖို.ေကာင္းပါသည္။ ပကတိအေျခအေနကမူ ေငြသည္ ဘ၀အဆင့္ အတန္းကို သတ္မွတ္ေနပါသည္။ နာမည္သာရိွၿပီး နာမည္နဲ.လိုက္ေအာင္ ေငြကို ကုန္းရုန္းရွာေနရသူမ်ားသည္ အကဲဆတ္တတ္ပါသည္။

၃-၂။ တစ္ဖက္ကလည္း 'ဆရာ၀န္ဆိုသည္မွာ' ဟူေသာ ေစတနာထားရမည့္၊ ကိုယ္ခ်င္းစာစိတ္ေမြးရမည့္ သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားသည္ မခ်ည္ေႏွာင္သည့္တိုင္ ခ်ည္ေနွာင္သကဲ့သို. 'ကန္.' ထားလ်က္ရိွပါသည္။ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ စိတ္နာနာနွင့္ ေျပာဘူးသည္ကို အမွတ္ရပါသည္။ ဆရာ၀န္က ဆိုက္ကားသမားကို သနားလို. ပိုက္ဆံမယူပဲထားလိုက္ေပမယ့္ ဆိုက္ကားသမားက ဆရာ၀န္က်ေတာ့ မယူပဲေနတာမဟုတ္ဘူး။ ယူတာပဲ ဆိုပါသည္။ ဆရာ၀န္သည္ လူထဲကလူ ဆိုသည့္အခ်က္ကို ေမ့ထားၾကျခင္း ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ ဆရာ၀န္သည္ ေမတၱာ၊ ကရုဏာ အတြက္ ေမြးဖြားလာသူ အထူးလူသားမ်ားမဟုတ္ပါ။ အထူးအေျခအေနေရာက္ေအာင္ တြန္းပို.ခံထားရသည့္တိုင္ ေလာဘ၊ေဒါသမ်ားနွင့္ လူသာျဖစ္ပါမည္။

၃-၃။ ဆရာ၀န္အငယ္မ်ားသည္ ေခတ္ပ်က္၀ယ္ ဆရာ၀န္ျဖစ္လာရသူမ်ားျဖစ္ပါသည္။ ငယ္စဥ္က ထိပ္ဆိုေသာေနရာမွေန၍ ထိပ္ဆိုေသာေနရာကို ႀကိဳးစားခဲ့သည့္တိုင္ ထိပ္ဆိုေသာ ေနရာ၀ယ္ ဘာမွမရိွသည္ကို ဘ၀ႏွင့္ရင္း၍ ခါးသီးစြာ သိလိုက္ရေသာ လူငယ္မ်ားသာျဖစ္ပါသည္။ သည္ၾကားထဲက ေခတ္အဆက္ဆက္က မွားယြင္းလာခဲ့ေသာဆရာ၀န္အခ်ိဳ.၏ လုပ္ရပ္ေၾကာင့္ 'ဆရာ၀န္ဆိုသည္မွာဟု ၀ါးလံုးရွည္ႏွင့္ သိမ္းအရမ္းခံရေသာအခါ' စိတ္ထြက္ေပါက္မရိွျဖစ္ေနပါမည္။ သူတို.ကို နားလည္သည့္တိုင္ သူတို.၏အခ်ိဳ.လုပ္ရပ္ကို ေထာက္ခံသည္ဟု မေျပာနိုင္ပါ။

၄-၁။ ေနာက္ခံကို ေတြးၿပီးလွ်င္ လက္ရိွအေနအထားကို ျပန္ေတြးပါမည္။ စကားက လူတိုင္း မွားတတ္ပါသည္။ စကားကၽြံလွ်င္ ႏွဳတ္ရခက္ပါသည္။ ႏွဳတ္ရမည့္စကားကို နွဳတ္ခြင့္ရိွသူက မနွဳတ္ပဲ ထင္ရွားေအာင္ ထိပ္ဆံုးက တင္ၿပီး ပြဲဆူေအာင္လုပ္ျခင္းသည္ ေျပာလိုက္မိသူထက္ လုပ္လိုက္သူက အျပစ္ႀကီးပါသည္။ တမင္လုပ္ျခင္းဟုပဲ ေျပာရန္ရိွပါသည္။ ဖရန္.လူသာေမာ့ Frank Luther Mott (1941) က အ၀ါေရာင္သတင္းတို.၏ လုပ္ေလ့လုပ္ထပံုစံမ်ားကို ေဖၚျပရာတြင္ ပထမဆံုးအခ်က္အေနျဖင့္ ေျခာက္ျခားဖြယ္ရာစလံုးမည္းျဖင့္ ျပဴးျပဴးၿပဲၿပဲေဖၚျပျခင္း (အထူးသျဖင့္ သာမန္သတင္းမ်ား) ကို လုပ္ေလ့ရိွသည္ဟု ေျပာပါသည္။ ဂ်ာနယ္လစ္၏ သေဘာသဘာ၀ကို မသိသူက ေျပာမိသည္။ ပြဲဆူမည့္စကားကို ထိပ္ဆံုးက တင္ထားျခင္းသည္ မရိုးသားျခင္းသာျဖစ္သည္။ စိတ္ဆိုးၾကသူမ်ားကို အျပစ္မတင္လိုေသာ္လည္း တကယ္ေတာ့ နွပ္ေၾကာင္းေပးထားသည့္ အကြက္ထဲ တိုး၀င္ၾကျခင္းသာျဖစ္သည္။ တကယ္ေတာ့ ျပႆနာကို အရင္းထိ ျမင္တတ္ေအာင္ စဥ္းစားဖို.က လိုပါသည္။

၄-၂။ ကိုယ့္ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ကို ကာကြယ္လိုျခင္းကို အျပစ္ေျပာရန္မရိွေသာ္လည္း ရိုင္းစိုင္းစြာ တံု.ျပန္ျခင္းသည္ ကာကြယ္ရာမေရာက္သည့္ အျပင္ ပိုဆိုးရန္သာ ျဖစ္ပါမည္။ ဆရာ၀န္သည္ ငါးစိမ္းသည္မဟုတ္ပါ။ (သည္းခံပါ၊ ငါးစိမ္းသည္ကို ႏွိမ္ျခင္းမဟုတ္ပါ၊ ဆိုေလ့ရိွေသာအေျပာကို နားလည္ေအာင္ေျပာျခင္း ျဖစ္ပါသည္) လုပ္ရေသာ သေဘာသဘာ၀သည္ ပညာရွင္ ၊ ကရုဏာရွင္ ေနရာ ျဖစ္ပါသည္။ (ကရုဏာစိတ္ေမြး၍ မရသည့္တိုင္) ပညာရွင္အေနျဖင့္ ကိုယ့္ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ကို ကာကြယ္ျခင္းကို ပညာရွင္ ဆန္ေစခ်င္ပါသည္။ ဆဲဆိုၾကမ္းတမ္းမွဳသည္ ကာကြယ္မွဳလား ေျပာရခက္ပါသည္။ အေကာင္းထက္ အဆိုးက ပိုလာမည္ဟု ေျပာလိုပါသည္။

၄-၃။ ပညာရွင္ဆန္စြာဟု ေျပာ၍မရသည့္တိုင္ အက်ိဳးသင့္ အေၾကာင္းသင့္ ေျပာျခင္းအထိ လက္ခံပါသည္။ သို.ေသာ္လည္း တစ္ဖက္မွ အေနအထားကိုလည္း ၾကည့္ေစခ်င္ပါသည္။ တစ္ဖက္လူသည္ မသိနားမလည္သူဆိုလွ်င္ ရွင္းျပျခင္းကဲေစခ်င္ပါသည္။ တစ္ဖက္သူသည္ သိသိႏွင့္ တမင္ ေစာ္ကားရန္ ႀကံရြယ္သူဆိုပါက မေျပာသည္က ေျပာသည္ထက္ ေကာင္းပါလိမ့္မည္။ ထို.အတူ ပညာရပ္ဆိုင္ရာကိစၥကို မသိပဲ ကေလးေျပာေျပာေနသူမ်ားကိုလည္း ရွင္းၾကည့္ပါ။ ရွင္းမရလွ်င္ ၊စကားကပ္ေနလွ်င္ ဆက္ရွင္းသူသာ ေဒါသထြက္ရပါမည္။ ဥေပကၡာ ျပဳရမည့္ အခ်ိန္တစ္ခ်ိန္သည္လည္း အၿမဲတမ္းရိွေနပါသည္။

၄-၄။ ဆရာ၀န္ေတြလား၊ ငါးစိမ္းသည္လားဟူသည့္ စကားသည္လည္း ၀ါးလံုးရွည္ႏွင့္ ရမ္းသည့္စကားမ်ိဳးျဖစ္သည့္တိုင္ ေစတနာကို ခံစား၍ရပါသည္။ မသိသူတစ္ေယာက္ကို အံုႏွင့္က်င္းႏွင့္ ၀ိုင္းေျပာၾကျခင္းအထိ လက္ခံပါသည္။ ရိုင္းစိုင္းစြာဆဲဆိုသည္ကေတာ့ ရွက္ဖို.ေကာင္းပါသည္။ မသိသူကို ခြင့္လြတ္၍ရပါသည္။ ခြင့္မလြတ္သင့္သည္က 'ယုတ္မာသူ'သာျဖစ္ပါသည္။ ယုတ္မာသူသည္ သူ.နယ္ပယ္တြင္ရိွသလို ကိုယ့္နယ္ပယ္တြင္လည္း ရိွေနနိုင္ပါသည္။ တမင္ေစာ္ကားလိုသူ၊ ယုတ္မာလိုသူမ်ားကေတာ့ ဥေပကၡာျပဳလည္း ဆက္ရိွေနပါမည္။

၄-၅။ ဥေပကၡာျပဳ၍ မရသူမ်ားအတြက္ ပံုျပင္တစ္ပုဒ္ ေျပာရပါဦးမည္။ ပံုျပင္လား၊ ဘုရားေဟာလားမူ (က်မ္းဂန္နွံ.စပ္သူ မဟုတ္၍) မေသခ်ာပါ။ တခါက ေႃမြတစ္ေကာင္သည္ လမ္းေဘးတြင္ တရားအားထုတ္ေနပါသည္။ ႏြားေက်ာင္းသားတစ္စုကေရာက္လာၿပီး အေ၀းမွ ခဲႏွင့္ ပစ္ၾကည့္ပါသည္။ ေႃမြက မတံု.ျပန္ပါ။ တျဖည္းျဖည္းႏွင့္ ပို၍ အတင့္ရဲလာၿပီး စိတ္ႀကိဳက္ တုတ္ႏွင့္ ထိုးၾကဆြၾကၿပီး အားရမွထြက္ခြာသြားၾကပါသည္။ ေႃမြႀကီးမွာ ဒဏ္ရာမ်ားနွင့္ က်န္ခဲ့ခ်ိန္တြင္ ဘုရားရွင္ၾကြလာၿပီး ေမးျမန္း၊ အေၾကာင္းစံုသိခ်ိန္တြင္ဆံုးမပါသည္။ ကေလးသူငယ္မ်ားလာေရာက္ခ်ိန္တြင္ ေႃမြမွန္းသိေအာင္ ပါးပ်ဥ္းျပလိုက္လွ်င္ ကေလးမ်ားေၾကာက္လန္.ထြက္ေျပးပါလိမ့္မည္။ ထိုအခါမွ တရားအားထုတ္လွ်င္ ပို၍ ၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္း တရားအားထုတ္၍ မရပါသေလာဟု ဆံုးမေတာ္မူပါသည္။

၅-၁။ အခ်ိဳ.ကိစၥမ်ားတြင္ တံု.ျပန္ရမည့္အခ်ိန္၊ ဥေပကၡာျပဳရမည့္အခ်ိန္မ်ား ရိွေနပါသည္။ ထို.အတူ အေမာက္ေထာင္ကာ ပါးပ်ဥ္းခြက္ျပရမည့္အခ်ိန္လည္း ေသေသခ်ာခ်ာရိွေနပါသည္။ ထို.ထက္ပို၍ ဆိုရန္မရိွပါ။    ။

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.